Bezoek van Sinterklaas en Zwarte Piet aan basisschool De Boog

Ieder jaar brengen Sinterklaas en Zwarte Piet een bezoek aan basisschool De Boog. Het is altijd spannend of ze wel echt komen, met welk voertuig en of ze de weg nog kunnen vinden. We zorgen er daarom altijd voor dat de school mooi versierd is en de rode loper klaar ligt voor hun komst. Vooraf wordt door alle kinderen druk geoefend met sinterklaasliedjes, dansjes, tekeningen, pepernoten bakken en pieten-gymnastiek. Het resultaat mogen de groepen 1 tot en met 4 om de beurt laten zien aan Sinterklaas. Sinterklaas kent (bijna) alle namen van de kinderen en de Pieten delen kadootjes uit bij vertrek, áls ze de zak niet vergeten zijn of onderweg zijn kwijtgeraakt…… De kinderen van groep 5 tot en met 8 maken surprises voor elkaar, om de Sint en zijn Pieten wat te helpen in deze drukke tijden. De Pieten komen dan graag even in de klas kijken naar de mooie, grappige en leuke creaties. Kortom, het is altijd groot feest als de Sint en zijn Pieten langs komen en we hopen dat ze nog vele jaren onze school komen bezoeken.

Basisschool De Boog